Anasayfa Kimler Online
Go Back   Masalca > Masalca Genel Sağlık Bölümü > Genel Sağlık Bölümü > Psikoloji ve Kişisel Gelişim Bölümü
Kayıt ol Forumları Okundu Kabul Et



Beden dilinde ellerin kullanımı eller ne anlatır...

Genel Sağlık Bölümü kategorisinde ve Psikoloji ve Kişisel Gelişim Bölümü forumunda bulunan Beden dilinde ellerin kullanımı eller ne anlatır... konusunu görüntülemektesiniz.
Beden dilinde ellerin kullanımı eller ne anlatır... "Bir orkestra şefinin elinde tuttuğu buton ne işleve sahipse konuşan kişinin elleri de ...



 
Seçenekler
  #1 (permalink)  
Alt 12-08-2010, 22:25
BeYaZ0RKiDe
 
Standart Beden dilinde ellerin kullanımı eller ne anlatır...

"Sponsorlu Bağlantılar"

 


Beden dilinde ellerin kullanımı eller ne anlatır...


"Bir orkestra şefinin elinde tuttuğu buton ne işleve sahipse konuşan kişinin elleri de aynı işlevi yürütür. El hareketleri konuşmamıza ritim ve vurgu katarak düşüncemizin duygusal tonunu ortaya koyar."

Eller insanın kendini ifadesinde en duyarlı ve en etkili organlarıdır. İnsan elinin becerisinin gelişmesi, beynin biyolojik gelişimine paraleldir. İnsan beyninin düşünüp hayal ettiğini eller gerçekleştirir.
Bir çocuğun parmağının ucunda 1 cm2’de 6.000 sinir hücresi sonlanmaktadır. Bu inanılmaz kapasite ile insan parmakları arasındaki bir saç kılını veya bir toz zerresini algılayabilir.
İnsan beyninde başparmak ve işaret parmağını kontrol eden hücrelerin kapladığı alan boş ve bütün duyu organlarının kapladığı alana eşit, ayağın kapladığı alandan da on kat fazladır.

ELİN KONUMLARI
Bir orkestra şefinin elinde tuttuğu buton ne işleve sahipse konuşan kişinin elleri de aynı işlevi yürütür. El hareketleri konuşmamıza ritim ve vurgu katarak düşüncemizin duygusal tonunu ortaya koyar.
Ellerin konuşma sırasında temel görevi konuşmanın bizce önemli olan noktalarını vurgulamaktadır. El hareketleri konuşmayla öyle bütünleşmiştir ki, çok kere telefonla konuşurken bile bu hareketleri yaparız.

AÇIK EL
Öğretmenin ellerini kullanışının şekillerinden birisi avuç içinin açık olarak havaya bakması ve avuç içinin öğrenciye gösterilmesidir. Avuç içi dışına kıyasla daha duyarlıdır.
Öğretmenin avuç içini kullanış biçimi o öğretmenin duygu, düşünce ve iç dünyasıyla ilgili son derece bilgiler verir. Öğretmen sınıfta aynı ses tonu ve kelimeleri kullansa bile sadece avuç içini kullanışındaki farklılık sebebiyle öğrenciyi rahatsız edebilir. Onunla bir çatışmaya sürüklenebilir veya istediklerini zorlamadan yaptırması mümkün olabilir.
Açık duran bir el öğrenciye içini gösterir. Böyle bir el öğrenciye gizli ve saklısı olmaksızın güven ve dostluk sunar. Uyum ve uzlaşmaya davet eder. Öğretmenle öğrenci arasındaki iletişimi güçlendirir. Öğretmen avuç içini öğrencisine göstermekle, “Benim sizden saklayacak bir şeyim yok her şeyimle size açığım ve sizden gelecek mesajları almaya hazırım.” demektir.
Öğretmenin eli açıkken söylediği bir şey karşıdakileri rahatsız etmeyecektir. Sınıfta bir otorite kurma hissi uyandırmayacaktır. Açık el iletişim kurmak, ikna etmek ve “bak elimde bir şey saklamıyorum, doğruyu söylüyorum” demek için iyi bir kullanım olarak kabul edilir. Konuştuğunuz sınıfta kollarını açarak avuçlarınızın içini öğrencilerin görebileceği biçimde yaklaşıyorsanız, onlarla iletişim kurma çabasında olduğunuzu karşınızdaki topluluk rahatlıkla algılar. Ayrıca açık tutulan el, karşınızdaki şahsa karşı duyduğunuz saygıyı da içerir ve teklifin eşit olarak karşılıklı ilişki içerisinde verilebileceğini gösterir.

OTORİTER EL (KAPALI EL)
Kapalı tutulan elin avuç içinin aşağı dönük olması elinin tersinin yukarı veya karşıdaki öğrenciye bakması öğretmenin hassas tarafını dünyaya kapattığının işaretidir. O sadece dersini anlatmak için sınıfa girecektir. İletişime kendisi kapatılmıştır.
Ders anlatırken sürekli elinin tersini sınıfa karşı tutan öğretmen ya duygularındaki güvensizliği örtmeye çalışıyor ya bilgi eksikliğini saklamaya çalışıyor ya da karşısında ki gruptan sakladığı bir şeyler vardır. Bu davranışı alışkanlık haline getiren öğretmenin dersinden bir şeyler beklemek adeta imkansızdır. Bu tüt öğretmenler amaçları ile dağın arkasına gizlenmiştir.
Öğrenci ile aralarına mesafe koydukları çok karşılaşılan bir durumdur. Elleri ile öğrencileriyle aralarına bir duvar örerler.
Kapalı el öğrencinin beyninde bir anda otoriteyi canlandırır. Köpek eğitmiş olanlar bunu iyi bilir. Köpeği avuç aşağı gösterir bir şekilde kolunuzu aşağı indirir ve yüksek sesle otur Tifi derseniz oturur. Aynı köpeğe gülümseyerek eli açık kibar ve yumuşak bir tonda Tifi oturur musun lütfen dediğinde Tifi: niye oturayım ki bir kere avuçların açık sen benim üzerimde otorite kuramıyorsun kardeşim dinleniyor musun emir mi veriyorsun diye düşünecektir.
Öğrencilere hitap ederken dikkat etmenizi istediğim şey kollarınızın açık avuçlarınızın yukarıya yada öğrenciye bakıyor olması ve ellerinizi de hep bel hizanızın üstünde tutuyor olmanızdır. Bu sınıfın algısını ve sizinle olan iletişimini arttırır.
Herhangi bir tartışmayı durdurmak, bastırmak isteyen bir başkan, bir arabayı otoriter bir şekilde yavaşlatmak isteyen bir trafik polisi, beraberindeki milletvekillerini otorite altına almak isteyen bir parti başkanı, sınıfını susturmak ve onlarla iletişim kurmak isteyen bir öğretmen avuçları aşağı bakarak ellerini otoriter konumda bastırarak konuşacaktır.

ELİN TEHDİT KONUMU
Öğrencisinin yaptığı bir hatayı, sıkılmış yumruğuyla işaret parmağını kağıt üzerine uzatarak gösteren öğretmen hiçbir mazereti kabul etmeyeceğini göstermektedir ve bu bir hakarettir.
Öğrenciyi tahtaya kaldırırken yumruğumuzu sıkıp işaret parmağımızı öğrenciye uzatarak sen kalk dediğimizde karşımızdaki kişiye iki mesaj gönderiyoruz demektir. Birincisi, “Senin ismini söylemediğim için varlığını kabul etmiyorum”, ikincisi ise, “ Ben her ne kadar gülümsüyorsam bile tahtaya kalkınca sana öyle sorular soracağım ki baban gelse çözemeyecek.” Öğrenci bir eşya değildir. Ona değer vermeli ve işaret parmağımızla tehdit ederek değil açık elimizle saygı ve sevgi duyarak ismini söyleyerek tahtaya kaldırmalıyız.

ELLERİN ANLATTIKLARI
1. HAVAYI HASSAS BİR ŞEKİLDE KAVRAMA:
Öğretmen eliyle ya anlattığı konuya hassasiyet kazandırmaya çalışır ya da konuştuğu konuyla ilgili olarak gücünü göstermeye çalışır.
Bazen zihnindeki bir sorunun cevabını bulamadığında ancak çok yakın olduğunda bu arayışı parmaklarının arasında havayı tutar gibi gösterir.

2. HAVAYI GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE KAVRAMA:
Öğretmen güçlü kavrama jestini bir konudaki kararlılığını göstermek için kullanır. Sıkılmış yumrukla yapılan bir konuşma öğrencinin dikkatini çeker ve heyecanlandırır.

3. İKİ ELİN MAKAS GİBİ KİŞİDEN YANA DOĞRU AÇILMASI:
Bu çok şiddetli bir reddediş ifadesidir. Öğretmen bu hareketiyle sınıftakilerle arasına düşmanca bir set çektiğini gösterir. Yâda teklif edilen şeyleri kesinlikle kabul etmediğini ifade eder.

4. ELİN YUMRUK OLARAK KULLANILMASI:
Yumruk insanı koruyan doğal bir silahtır. Yumruk ile sadece yüzüne ve karnına vurulmaz. Yumruk tehdit edici bir biçimde sallanabilir. Masaya dayanabilir ve hiç değilse yumuşak bir hareketle havada tutulabilir. Yumruğu masaya vurmak kabalık, duygulara ve egemen olamamanın bir işaretidir. Ellerle yapılan en saldırgan jest budur. Sıkılmış bir yumrukla havayı döven kişi savunduğu fikre karşı çıkıldığı takdirde mücadeleyi nereye götüreceği konusunda şüphe bırakmaz!!!

5. PARMAĞIN HAVAYA KALKMASI:
Elin sıkılarak işaret parmağının havaya kalkması ya da karşıda ki kişiyi göstermesi öğrencilerde direnç ve rahatsızlık oluşturur. Tehdit ve otorite ifade eden bir harekettir. Bu rahatsızlık öğrencide karşı koymak söylenenin tersini yapmak isteği doğurur ve öğretmene karşı hınç duyulmasına neden olur.
İşaret parmağını uzatıp öğrenciyi suçlarken diğer üç parmağın kendimizi gösterdiğini unutmamamız gerekir. Bu görüntü karşımızdakini suçladığımız konuda kendi sorumluluk payımızı düşünmemiz açısından önem taşır.
Öğrenciyi suçladığımız pek çok konuda yetersiz eğitim sebebiyle sorumluluk altında olma ihtimalimiz çok yüksektir.

6.AVUÇ İÇİNİN YUKARI BAKMASI:
Bu durumda son derece yumuşak bir şekilde öğrenciden kendi fikrine katılmasını istiyor demektir.
Bir fikri, bir öneriyi, bir izlenimi veya bir daveti açık el jestiyle yapan öğretmenin davranışı karşı görüşlere ve tekliflere de hazır olduğunu gösterir.

7. AVUÇ İÇİNİN AŞAĞI BAKMASI:
Böyle bir davranış artmış olan gerginliği kontrol etmek isteyen soğukkanlı bir yaklaşımın işaretidir. Bu jest, uygulayana, karşı tarafta direnç doğurmayan bir üstünlük verir.


8. İKİ ELİN AVUÇ İÇLERİNİN KARŞIYA BAKMASI:
Bu hareket öğretmenin karşıdan gelen teklif ve eleştirilere karşı çıkmasıdır. Öğrenciyle kendisi arasında aşılmaz bir duvar örmüştür. Bu davranış karşı tarafı durdurmayı kendi sınırlarından içeri sokmamayı amaçlar.

9. İKİ ELİN AVUÇ İÇLERİNİN KENDİ GÖĞSÜNÜ GÖSTERMESİ:
Bu jest karşıdaki öğrenciyi ve ortaya koyduğu fikirleri kucaklayarak onunla uyum içinde olmak isteğini yansıtır.

10. ELLER KENETLİ:
Genel bir olumsuzluğun, bir hayal kırıklığının habercisidir. Ders anlatırken öğrencinin ilgi alanı dışına çıktıysanız ve artık ona hitap etmiyorsanız, öğrencinin ellerini masanın üzerinde kenetlenmiş ve gittikçe yukarı doğru çıkar bulacaksınız demektir.

11. ELLERİN ÖNDE VE ARKADA BİRLEŞMESİ:
Ellerin arkada birleşmesi kişinin kendine olan özgüveninin ve meydan okumayı anımsatır. Saklayacak ve korkacak bir şeyinizin olmadığını karşınızdakine gösterirsiniz
Elleri bedenin arkasına kavuşturma otoriteyi temsil eden polis, öğretmenler ve subaylar arasında görülen bir jesttir.
Genelde bu, koridordan geçen lise müdürü Mahmut Hoca yürüyüşüdür. Genellikle bu durum, göğsün öne çekilmesi, omuzların yükselmesi, burnun havaya kalkmasıyla tamamlanır.
Ellerin önde birleşmesi ise itaati ve kendine olan güvensizliğini gösterir. Ve genelde boynun eğilmesi vücudun küçülmesi ve omuzların düşmesi ile desteklenir. Karşınızdakine vur enseme al ağzımdaki ekmeği havasını verirsiniz.

12. BİLGE DURUMU:
Bu durum öğretmene daha çok ben biliyor görünüyorum havası vermektedir. İki elin parmakları birleştirilir, burun hafif yukarıya kaldırılır, bakışlarda ve yüz hatlarında konuya tam hâkimiyet vardır. Genelde Haldun Dormen duruşu adı verilir.
Bu hareketi yaptığınızda sınıftaki öğrenciniz sizin konuya hâkim olduğunuzu ve bu konuda çok şey bildiğinizi düşünecektir. Ancak dikkatli olmak gerekir.45 dakikalık ders boyunca bu duruşu yaparsınız. Teneffüste koridorlarda sizin taklidinizi yapan öğrencilerle karşılaşabilirsiniz.

SAVUNMA
Çocukken kendimizi güvende hissetmediğimiz bir şeyden korkup saklanmak istediğimizde kanepenin, koltuğun yada herhangi bir cismin arkasına saklanırdık. Orada kendimizi rahat ve güvende hissederdik.
İnsan büyüdükçe kendisini tehdit eden durumları yaşadığında, saklanma şekli biraz daha incelik kazanır. Çocuk okula başladığında cisimlerin arkasına saklanmak yerine sırada oturduğu yerde kollarını kavuşturarak kendisini koruyucu bir engel oluşturur ve bu engelin arkasına gizlenir. Bu davranışı yaşamın daha ilerleyen dönemlerinde örneğin gençlik döneminde bacak bacak üstüne atarak oluşturulan engel izler.
Öğretmenlerinde kendini daha güvende hissetmek istediği zamanlar olur. Bu durumda masanın altına kaçması, saklanması garip gelebilir. Bu yüzden genelde yapılan şey dersi bir kürsünün arkasında anlatmaktır. Kürsünün arkasına saklanan kollarını göğsünün üstüne yerleştirip öğrenciyle arasına mesafe koyan öğretmenin öğrencilere dönüp, “Çocuklar anlattığım konuyu öğrendiniz mi?” deme hakkı yoktur. Sınıfta kürsü yok, öğretmen sınıfın tam ortasında ve açıktaysa dersi kollarını kavuşturarak anlatır. Bu da bir çeşit savunmadır.
Şimdi karşınızdakilerle aranızda engel var. Araya o engeli koyduğunuz andan itibaren rahatlamaya başlarsınız. Fakat öğrenciyle olan iletişim ise yavaş yavaş kopmaya başlar.
Kol kavuşturma ve bacak bacak üstüne atma, ders anlatırken ya da öğrenciyi dinlerken kesinlikle yapılmaması gereken bir harekettir.
Yapılan bir araştırma konuya açıklık getirmektedir. Orta öğretimin bir sınıfındaki öğrencilere belirli bir dersi izlerken her zamanki gibi rahat ve gevşek oturmaları, kollarını kavuşturmayıp, ayak ayaküstüne atmamaları söylenmiş. Bir başka sınıftaki öğrencilere de aynı dersi izlerken kollarını kavuşturmaları ve ayak ayaküstüne atmaları talimatı verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kollarını kavuşturan grubun öğrenme ve hatırlama miktarının %38 daha düşük olduğu, öğretmene ve öğretilen konuya karşı daha fazla eleştirici oldukları görülmüştür.
Bu araştırmanın ortaya koyduğu bir başka bulguda kollarını kavuşturan bir öğrencinin öğretmene karşı sadece olumsuz bir duygu içinde olmakla kalmayıp söylenenlere daha az dikkat ettiğidir.
Öğrenci tahtaya kaldırıldığında özelliklede sorular kendine zor geldiğinde kollarını kavuşturur ve defansa geçer. Genellikle kız öğrenciler bir koluyla diğerinin dirseğinden tutar ve bir ayağını da diğerinin önüne getirir. Ayaktayken yarı kapanış yapılır. Erkek öğrenciler ise tahtaya kalktıklarında daha çok ellerini önde kavuştururlar. Böylece çocuk kendi sınırlarını daraltır. Eğer bu jest bir topluluk önünde konuşan ve ödüle layık olan bir öğrenci tarafından yapılıyorsa savunmanın yanı sıra karşıdaki kişi ve kişilere de saygısının göstergesi olabilir.
Kolejli kızlar ders çıkışlarında dosya ve kitapları göğüslerinin üstüne koyup kitaplara sarılarak yürürler. Okul çıkışlarında diğer erkek öğrencilerin gözleri üzerinde olduğu için rahatsız olurlar ve kendilerini kitapların arkasına saklayarak savunma pozisyonuna geçerler. (Ben hiçbir erkeği böyle yürürken hiç görmedim ya siz!!!)









"Sponsorlu Bağlantılar"

 
"Sponsorlu Bağlantılar"



Cevapla



Bu Konuyu Beğendiyseniz Facebook'ta Paylaşın

Submit Thread to Bu Konuyu Beğendiyseniz Facebook'ta Paylaşın

Seçenekler


Benzer Konular
Beden dilinde göz teması bakışlar... SİZDEN BİR ŞEY Mİ GİZLENİYOR ?: Birisi dürüst değilse veya bir şeyler gizliyorsa bakışları bizimkilerle toplam zamanın üçte birinden daha az oranda...
Beden dilinde kolları kavuşturmak ne anlama gelir? Gizlenen kol kavuşturma hareketleri sürekli olarak başkalarının önünde olan kişiler tarafından kullanılan çok sofistike hareketlerdir. Bu grubu...
Beden dilinde çene okşama nedir? Bir grup insana bir düşünceyi sunmak için elinize bir fırsat geçtiğinde bu düşünceyi sunarken onları dikkatle izleyin, büyüleyici bir şey fark...
Beden dilinde bacak kenetleme nedir? Bir tartışmada katı bir tavrı olan birisi bacaklarını 4 şekline getirirken bir veya iki elini kullanarak da bacağını sabitleyecektir. Bu da onun...
Beden dilinde ayakta durmak ne anlama gelir... Büyük bir toplantı veya sosyal etkinliğe bir daha ki katılışınızda kollan ve bacakları kavuşturulmuş olarak ayakta duran insanlardan oluşan küçük...

  Son Konular
Klasik Kağıt çerçeveleri...
PSD l min 3375*3375 -max 6000*3375 l 1,15 gb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Özel PNG resim çerçeveleri...
PNG l 2800*3600 l 81,67 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Photoshop efektleri flaresler ve Psd şekiller...
Yağmur efekti PSD l 69,78 mb BURADAN İNDİR ( lens flares PSD Çoklu katman l 78,7 mb B...   Photoshop Dersleri 
Yüksek kaliteli Filmstrip Psd leri...
PSD l 6000*3375 l 313,3 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Film geriye sayım resimleri...
PSD+PNG+JPG l 4000*3000 l 19,47 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Gelin damat düğün fonu...
PSD l 7101*3598 l 47,2 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Düğün DVD kalıpları...
PSD l min 1686*1686 - max 3300*2250 l 66,89 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Beyaz ve sarı gül Psd leri...
PSD çoklu katman l 276,2 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Sevimli karekterler resimleri...
PNG+JPG l max 4134*4134 l 244,4 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 
Psd Çizgi şekilleri...
PSD - 91 Layerden oluşmaktadır. 80 mb BURADAN İNDİR ( ...   Photoshop Dersleri 

Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.


Sitemizde illegal paylaşım yasaktır.Sayfalarımızda bulunan içeriklerin telif haklarıyla ilgili bir şikayetiniz/sorunuz varsa bize ulaşmak için TIKLAYINIZ .
In this web site,illegal sharing is forbidden.If you have any problem/complaint about content’s copyrights in our page,please click here to contact us.
DMCA.com